پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

کریستیانو رونالدو به رکوردزنی ادامه می‌دهد و در کنار آن مربی هم تعیین می‌کند.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک اتفاق تکراری دیگر در لیگ عربستان افتاد؛ در پیروزی ۴ بر یک النصر مقابل الفیحا، کریستیانو رونالدو در چهارمین بازی‌اش در فصل جدید، چهارمین گلش را زد. به روایتی تعداد گل‌های او به عدد۸۹۹ رسید اما مارکا، روزنامه معتبر اسپانیایی معتقد است که با این گل شمار گل‌های رونالدو ۹۰۰تا شد. این تفاوت مربوط به یکی از گل‌های رونالدو در رئال‌مادرید است که با برخورد به سر په‌په وارد دروازه حریفان شد. اگر روایت پرتکرارتر را درنظر بگیریم، کریستیانو یک گل دیگر تا عدد رند ۹۰۰گل فاصله دارد. آمار گل‌های او به تفکیک تیم: ۵‌گل برای اسپورتینگ لیسبون، ۱۴۵گل برای منچستریونایتد، ۴۵۰گل (به روایت مارکا ۴۵۱) برای رئال‌مادرید، ۱۰۱گل برای یوونتوس، ۶۸گل برای النصر و ۱۳۰گل برای تیم ملی پرتغال.

کریس این گل را از روی ضربه آزاد مستقیم زد و در تعداد گل‌های کاشته به یک‌قدمی لیونل مسی رسید؛ مسی۶۵ و رونالدو ۶۴گل از روی ضربات آزاد مستقیم زده‌اند.

بیشترین گل از روی ضربه آزاد در تاریخ فوتبال این بازیکنان هستند: جونینیو با ۷۷گل، پله با ۷۰، رونالدینیو و لگروتالی با ۶۶، مسی و بکام با ۶۵، کریس رونالدو با ۶۴ و مارادونا و زیکو با ۶۲گل.

فاصله رونالدو تا رکوردهای رند: ۱۰۱گل تا ۱۰۰۰گل رسمی، یک‌گل تا ۹۰۰گل، یک‌پاس تا ۲۵۵پاس گل، یک‌ضربه آزاد تا ۶۵ضربه آزاد و ۴‌هت‌تریک تا ۷۰هت‌تریک. او در این بازی یک پاس گل هم داد.

رونالدو در این فصل ۴بازی انجام داده و ۴گل و ۲پاس‌گل داشته. از زمانی که او من‌یونایتد را ترک کرده، روی ۱۰۱گل تأثیر داشته.

آمار کلی کریس در النصر: ۷۴بازی، ۶۸گل، ۱۷پاس‌گل و ۸۵مشارکت.

رونالدو که به‌تازگی کانال یوتیوب راه انداخته و صفحه او بلافاصله ۵۰میلیون دنبال‌کننده پیدا کرده، در این کانال درباره پایان فوتبالش هم حرف زده و گفته: «خیلی سخت است که روزی خودم را به‌عنوان سرمربی یک تیم تصور کنم. اصلا به چنین موضوعی فکر نمی‌کنم. چیزی مشخص نیست اما احتمالا آینده خود را در کارهایی غیر از فوتبال و خارج از آن می‌بینم. نمی‌دانم کی بازنشسته می‌شوم، شاید ۱۰سال دیگر، شاید ۲سال بعد».

خبر مهم درباره این ستاره پرتغالی و تیمش این است که احتمالا به‌زودی با زیدان دوباره کار خواهد کرد. باشگاه النصر عربستان با درخواست کریستیانو رونالدو برای عقد قرارداد با زین‌الدین زیدان موافقت کرده است و به‌زودی مذاکره را با او برای جانشینی کاسترو آغاز می‌کند.

بازی بعدی او پنجشنبه آینده با تیم ملی پرتغال در چارچوب لیگ ملت‌های اروپا مقابل کرواسی خواهد بود. شاید گل رسمی ۹۰۰ در این بازی منتظرش باشد یا در بازی بعدی مقابل اسکاتلند.

کریستیانو رونالدو یکی از سفیران قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. قرار است امروز در مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید یوفا از او تجلیل کنند. رونالدو در ۱۸سال حضور متوالی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا، ۵بار (یک بار با منچستریونایتد و ۴بار با رئال‌مادرید) فاتح این تورنمنت شده است. آمار او در این لیگ: ۱۸۳بازی در لیگ قهرمانان، ۱۴۰گل، ۷بار آقای گلی، رکورددار بیشترین گل در یک فصل (۱۷).

کد خبر 877885
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha